نوشتار تعریف:کنوانسیون ورشو (Warsaw Convention): تفاوت بین نسخهها
Zhalezarei (بحث | مشارکتها) |
Zhalezarei (بحث | مشارکتها) |
||
سطر ۲۰: | سطر ۲۰: | ||
'''Reference address 3.''' <nowiki>http://www.businessdictionary.com/definition/Warsaw-Convention.html</nowiki> | '''Reference address 3.''' <nowiki>http://www.businessdictionary.com/definition/Warsaw-Convention.html</nowiki> | ||
− | {{عنوان|title=متون منتخب از منابع فارسی|image=WikiMabnaa-icom.png|style=right: -3px;padding-top:-10px;}} | + | {{عنوان|title=متون منتخب از منابع فارسی|image=WikiMabnaa-icom.png|style=right: -3px;padding-top:-10px;}}'''تعریف فارسی ۱:''' امروزه بخش عظیم جابجاییهای هوایی در سطح بینالمللی تابع نظام مقرر در كنوانسیون ورشـو ۱۹۲۹درخصوص متحد و یكسانسازی مقررات مربوط به حملونقل هوایی بینالمللی است. این كنوانسیون به تشریح مسئولیت متصدی حملونقل هوایی در قبال آسیبهای وارده به مسـافران، بار همراه آنها و كالاهای داخل هواپیما و نیز خسارات ناشی از تأخیر میپردازد. بدین ترتیب، در دوره ای كه سفرهای هوایی امنیت و ایمنی فعلی را نداشـت، ایـن كنوانسـیون نقـش بسـزایی در هماهنگی و یكپارچهسازی قوانین و مقررات ایفا نمود؛ لیكن با مـرور زمـان و رونـد رو بـه رشـد صنعت هوانوردی، مقررات مندرج در كنوانسیون ورشو، پاسخگوی نیازهای موجود نبوده و تـلاش جامعه بینالمللی در طول سالیان مختلف از طریق تدوین پروتكلها و كنوانسیونهای اصـلاحی، منجر به برهم خوردن وحدت قوانین و مواجهه با قوانین و مقررات متعارض گردیـد كـه باهـدف اولیه و فلسفه وجودی تدوین كنوانسیون ورشو در تضاد قرار گرفت. '''تعریف فارسی ۲:''' مهمترین معاهده بینالمللی در مـورد حمـل و نقـل بـینالمللـی هـوایی معاهـده ورشـو و اصلاحات تكمیلی آن است. در معاهـده ورشـو تخصصـاً چگونگی حمل و نقل هوایی شامل حقوق و تكالیف طرفهـای قـرارداد حمـل و نقـل هـوایی ازجمله متصدیان حمل و نقل هـوایی و صـاحبان كـالا و مسـافرین مـیپـردازد. بـهویـژه در ایـن كنوانسیون حدود مسئولیت متصدیان حمل و نقل اعم از حمل مركب، ساده یا متوالی و همچنین مراجع و دادگاههای صلاحیتدار برای رسیدگی به دعاوی مربوطه مورد توجه قرار گرفته است. بـه جهت جامع بودن مقررات این كنوانسیون اكثر كشورهای دنیـا ایـن معاهـده را پذیرفتـه و حتـی كشورهایی مانند ایران نظام مسئولیت متصدیان حمل و نقـل هـوایی داخلـی را نیـز تـابع نظـام مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی بینالمللی در معاهده ورشو و اصلاحات آن نمودهاند.{{عنوان|title=آدرس منابع فارسی|image=WikiMabnaa-icom.png|style=right: -3px;padding-top:-10px;}} |
− | |||
− | |||
− | {{عنوان|title=آدرس منابع فارسی|image=WikiMabnaa-icom.png|style=right: -3px;padding-top:-10px;}} | ||
'''آدرس منبع فارسی ۱:''' <nowiki>http://www.mo-lawresearch.ir/article_73984_eff701cdb834d8ec337a612db82b5ee3.pdf</nowiki> | '''آدرس منبع فارسی ۱:''' <nowiki>http://www.mo-lawresearch.ir/article_73984_eff701cdb834d8ec337a612db82b5ee3.pdf</nowiki> |
نسخهٔ ۲۲ اوت ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۰۳
کنوانسیون ورشو، یک توافقنامه هوایی مدنی بینالمللی است که چارچوب قانونی برای حمل مسافر، بار و چمدان را بر عهده میگیرد. در طی سالیان طولانی، پروتکلهای متعددی برای اصلاح همراه با ابزارهای تکمیلی و قواعد و مقررات جدید در نظر گرفته شد و به کنوانسیون اضافه گردید که همراه با کنوانسیونهای اصلی تحت عنوان سیستم ورشو خطاب میشود. این کنوانسیون به دلیل این که فاکتوری عمده در توسعه ترافیک هوایی بینالمللی به حساب میآید در حال حاضر تحت نظارت سازمان هوایی مدنی بینالمللی قرار دارد
English Definition 1. An agreement between nations establishing limits to the amount of liability a company will be obligated to pay for bodily injury or death stemming from injuries incurred on an international flight.
English Definition 2. An international agreement regulating legal liability for passengers, luggage and cargo traveling by air. The Warsaw Convention denotes liability limits in French francs (which are obsolete) and Special Drawing Rights (which are not). It set a two-year limit for a passenger to make a claim against an airline and requires airlines to issue tickets for passengers and checked luggage. The Convention was signed in 1929 and has been amended a few times since.
English Definition 3. International civil aviation agreement that establishes the legal framework for carriage of passengers, luggage (baggage), and goods (cargo). Over the years, several amending protocols, supplementary instruments, rules, and regulations have been added which, together with the original conventions, are called the Warsaw System. Credited for being a major factor in the development of international air traffic, it is now overseen by the International Civil Aviation Organization (ICAO).
منبع اول: کنوانسیون ورشو، توافقنامهای است که بین کشورها در ایجاد حدودی برای میزان بدهی هر شرکت ایجاد نموده و شرکت نیز باید برای جراحات بدنی یا فوت ناشی از جراحات مذکور در پروازهای بینالمللی پرداخت نماید.
منبع دوم: کنوانسیون ورشو، توافقنامه بینالمللی است که مقرراتی را برای بدهی قانونی مسافران، چمدان و بار برای سفرهای هوایی تعیین میکند. کنوانسیون ورشو حدود بدهی را با فرانک فرانسوی (که منسوخ شدهاند) و حق برداشت مخصوص (که منسوخ نشدهاند) نشان میدهد. این توافقنامه حد دو سالهای برای مسافران جهت مطالبه علیه خطوط هوایی تعیین میکند و از این خطوط میخواهد بلیتهایی را برای مسافران و بار چک شده صادر کنند. کنوانسیون مذکور در سال ۱۹۲۹ امضاء شد و بعداً چندین بار اصلاحاتی بر روی آن صورت گرفت.
منبع سوم: کنوانسیون ورشو، یک توافق نامه هوایی مدنی بینالمللی است که چارچوب قانونی برای حمل مسافر، بار و چمدان را بر عهده میگیرد. در طی سالیان طولانی، پروتکلهای متعددی برای اصلاح همراه با ابزارهای تکمیلی و قواعد و مقررات جدید در نظر گرفته شد و به کنوانسیون اضافه گردید که همراه با کنوانسیونهای اصلی تحت عنوان سیستم ورشو خطاب میشود. این کنوانسیون به دلیل این که فاکتوری عمده در توسعه ترافیک هوایی بینالمللی به حساب میآید در حال حاضر تحت نظارت سازمان هوایی مدنی بینالمللی قرار دارد.
Reference address 1. http://www.investorwords.com/16173/warsaw_convention.html#ixzz6DqMYPjuM
Reference address 2. https://financial-dictionary.thefreedictionary.com/Warsaw+Convention
Reference address 3. http://www.businessdictionary.com/definition/Warsaw-Convention.html
تعریف فارسی ۱: امروزه بخش عظیم جابجاییهای هوایی در سطح بینالمللی تابع نظام مقرر در كنوانسیون ورشـو ۱۹۲۹درخصوص متحد و یكسانسازی مقررات مربوط به حملونقل هوایی بینالمللی است. این كنوانسیون به تشریح مسئولیت متصدی حملونقل هوایی در قبال آسیبهای وارده به مسـافران، بار همراه آنها و كالاهای داخل هواپیما و نیز خسارات ناشی از تأخیر میپردازد. بدین ترتیب، در دوره ای كه سفرهای هوایی امنیت و ایمنی فعلی را نداشـت، ایـن كنوانسـیون نقـش بسـزایی در هماهنگی و یكپارچهسازی قوانین و مقررات ایفا نمود؛ لیكن با مـرور زمـان و رونـد رو بـه رشـد صنعت هوانوردی، مقررات مندرج در كنوانسیون ورشو، پاسخگوی نیازهای موجود نبوده و تـلاش جامعه بینالمللی در طول سالیان مختلف از طریق تدوین پروتكلها و كنوانسیونهای اصـلاحی، منجر به برهم خوردن وحدت قوانین و مواجهه با قوانین و مقررات متعارض گردیـد كـه باهـدف اولیه و فلسفه وجودی تدوین كنوانسیون ورشو در تضاد قرار گرفت. تعریف فارسی ۲: مهمترین معاهده بینالمللی در مـورد حمـل و نقـل بـینالمللـی هـوایی معاهـده ورشـو و اصلاحات تكمیلی آن است. در معاهـده ورشـو تخصصـاً چگونگی حمل و نقل هوایی شامل حقوق و تكالیف طرفهـای قـرارداد حمـل و نقـل هـوایی ازجمله متصدیان حمل و نقل هـوایی و صـاحبان كـالا و مسـافرین مـیپـردازد. بـهویـژه در ایـن كنوانسیون حدود مسئولیت متصدیان حمل و نقل اعم از حمل مركب، ساده یا متوالی و همچنین مراجع و دادگاههای صلاحیتدار برای رسیدگی به دعاوی مربوطه مورد توجه قرار گرفته است. بـه جهت جامع بودن مقررات این كنوانسیون اكثر كشورهای دنیـا ایـن معاهـده را پذیرفتـه و حتـی كشورهایی مانند ایران نظام مسئولیت متصدیان حمل و نقـل هـوایی داخلـی را نیـز تـابع نظـام مسئولیت متصدیان حمل و نقل هوایی بینالمللی در معاهده ورشو و اصلاحات آن نمودهاند.
آدرس منبع فارسی ۱: http://www.mo-lawresearch.ir/article_73984_eff701cdb834d8ec337a612db82b5ee3.pdf
آدرس منبع فارسی ۲: http://jlviews.ujsas.ac.ir/files/site1/files/x_208.pdf
این متن یک نوشتار تعریف است.