کنکاش ویژه مشتری (Enhanced Due Diligence (EDD))

نسخهٔ تاریخ ‏۸ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۵:۲۹ توسط Zhalezarei (بحث | مشارکت‌ها)

تعریف

کنکاش ویژه مشتری یکی از فرآیندهای شناسایی مشتریان است که سطح بالاتری از بررسی‌ها را در خصوص شراکت در کسب و کارهای بالقوه (به ویژه ذینفع نهایی) در دسترس قرار می‌دهد و ریسک‌هایی را برجسته می‌کند که از طریق شناسایی (اولیه) مشتری امکان‌پذیر نخواهد بود. در این مرحله، اطلاعات صاحبان شرکت‌ها، مشتریان، تراکنش‌ها و... بررسی شده و می‌تواند حتی بازدید از شرکت یا کسب اطلاعات مربوط به مشتریان طرف حساب شرکت را نیز شامل شود.

متون منتخب از منابع غیر‌فارسی

English Definition 1. The intermediary’s enhanced due diligence described in FATF Recommendation 715 and paragraph 50 of the paper Customer due diligence for banks provide useful guidance on steps the cover intermediary bank should consider in determining whether it is appropriate to rely on a respondent for screening.

English Definition 2. Enhanced Due diligence is a KYC process that provides a greater level of scrutiny of potential business partnerships and highlights risk that cannot be detected by Customer Due Diligence.

English Definition 3. Enhanced due diligence (EDD) reports provide detailed background checks on individuals and entities, and can empower compliance teams to optimize their due diligence and protect their organizations from potentially devastating risk.

ترجمه متون منتخب از منابع غیر‌فارسی

منبع اول: کنکاش ویژه مشتری به گونه ای که در توصیه شماره 715 کارگروه ویژه اقدام مالی و پاراگرف 50 از سند کنکاش ویژه مشتری برای بانک‌ها عنوان شده، دستورالعمل مفیدی را در خصوص گام‌هایی ارايه می‌کند که بانک واسطه باید در کنکاش ویژه مشتری پوشش دهد مبنی بر این که آیا تنها اتکاء بر مخاطب (مشتری) برای غربال‌گری مناسب است یا خیر.

منبع دوم: کنکاش ویژه مشتری یکی از فرآیندهای شناسایی مشتریان است که سطح بالاتری از بررسی‌ها را در خصوص شراکت در کسب و کارهای بالقوه (به ویژه ذینفع نهایی) در دسترس قرار می‌دهد و ریسک‌هایی را برجسته می‌کند که از طریق شناسایی (اولیه) مشتری امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع سوم: گزارش‌های مربوط به کنکاش ویژه مشتری (EDD)، بررسی‌هایی جزئی‌تر در خصوص پیشینه اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می‌کند و تیم‌های تطبیق را به قدرت بهینه‌سازی شناسایی مشتریان خود تجهیز کرده و سازمان‌های ذی‌ربط را از ریسک‌های بالقوه و مخرب در امان نگه می‌دارد.

آدرس منابع غیر‌فارسی

Reference address 1. https://www.bis.org/publ/bcbs139.pdf

Reference address 2. https://sumsub.com/knowledgebase/enhanced-due-diligence/

Reference address 3. https://www.refinitiv.com/content/dam/marketing/en_us/documents/brochures/enhanced-due-diligence-brochure.pdf

متون منتخب از منابع فارسی

تعریف فارسی ۱: در نظام بانکی اصل بر شناخت مشتری یا KYC است و بانک‌ها موظف هستند درباره مشتریان و منشأ ثروت آنها کنکاش کنند. فرآیند KYC از یک اقدام بسیار ساده که احراز هویت است، شروع می‌شود. مرحله بالاتر شامل اقدامات لازم برای مراقبت ساده یا کنکاش ساده مشتری Customer due diligence انجام می‌شود. در این مرحله تنها به مدارک موجود اکتفا نمی‌شود و صحت مدارک نیز بررسی می‌شود. مرحله فراتر از آن در KYC مرحله مراقبت یا «کنکاش ویژه» Due Enhanced Diligence (EDD) است که دامنه بسیار وسیعی از اقدامات مراقبتی را در بر می‌گیرد. در این مرحله اطلاعات صاحبان شرکت‌ها، مشتریان، تراکنش‌ها و... مورد بررسی قرار می‌گیرد. کنکاش ویژه می‌تواند حتی بازدید از شرکت یا کسب اطلاعات مربوط به مشتریان طرف حساب شرکت را شامل شود.

آدرس منابع فارسی

آدرس منبع فارسی ۱: سپهوند، مهرداد (۱۳۹۸)، پیوستن به FATF، انتخابی بین انزوا یا تعامل، روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۳۵۹۲۳۲۷.

الگوی نوشتار تعریف

این متن یک نوشتار تعریف است.

رده