شناسایی تهدیدها (Threat Identification)
«شناسایی تهدیدها» در ذیل «برنامهریزی استمرار کسب و کار» صورت میگیرد و به معنای شناسایی عواملی فراتر از کنترل است که می تواند استراتژی بازاریابی و یا کسب و کار را در معرض خطر قرار دهد و هر چه شناسایی تهدیدات بالقوه بهتر باشد، بیشتر احتمال دارد بتوان موقعیت خود را برای برنامهریزی فعالانه و پاسخ دادن به آنها تنظیم کرد. همچنین، در شناسایی تهدیدها، افراد ریسکهایی را شناسایی کردهاند که ممکن است تهدید احتمالی برای شرکتشان محسوب گردد و تعیین کردهاند که چه میزان زیان از هر رویدادی قابل انتظار میباشد. در این وضعیت است که افراد آمادگی خواهند داشت که تصمیماتی را در خصوص نحوه محافظت از شرکت خود اتخاذ کنند.
English Definition 1: Use a what-if analysis technique to ask yourself what might happen to disrupt your business from achieving its strategic objectives.
English Definition 2: You've identified the risks that can pose a probable threat to your company, and determined how much loss can be expected from an incident, you are then prepared to make decisions on how to protect your company.
English Definition 3: The process of identifying threat sources that have the potential to exploit some weakness.
- منبع اول: شناسایی تهدیدها به مفهوم استفاده از تکنیک تحلیل شرطی برای پرسش از خود است که در صورت ممانعت از کسب و کار برای دستیابی به اهداف استراتژیک، چه اتفاقی ممکن است برای یک کسب و کار بیافتد؟
- منبع دوم: در شناسایی تهدیدها،افراد ریسکهایی را شناسایی کردهاند که ممکن است تهدید احتمالی برای شرکتشان محسوب گردد و تعیین کردهاند که چه میزان زیان از هر رویدادی قابل انتظار میباشد. در این وضعیت است که افراد آمادگی خواهند داشت که تصمیماتی را در خصوص نحوه محافظت از شرکت خود اتخاذ کنند.
- منبع سوم: شناسایی تهدیدها، فرآیند شناسایی منابع تهدید است که دارای پتانسیل لازم برای سوء استفاده از برخی ضعفها میباشد.
- Reference Address 1: https://smallbusiness.chron.com/identify-business-risk-780.html
- Reference Address 2: http://techgenix.com/risk_assessment_and_threat_identification
- Reference Address 3: http://www.hackingtheuniverse.com
- تعریف فارسی اول: شناسایی تهدیدها به معنای شناسایی عواملی فراتر از کنترل است که می تواند استراتژی بازاریابی و یا کسب و کار را در معرض خطر قرار دهد. تهدیدات نیز مانند فرصت ها عوامل بیرونی هستند؛ یعنی کنترلی بر آنها وجود ندارد، اما میتوان با داشتن برنامههای احتمالی برای مقابله با آنها در صورت وقوع، از آنها بهرهمند شد. طبقهبندی تهدیدات با توجه به “جدی بودن” و “احتمال رخداد” ارزشمند است. هر چه شناسایی تهدیدات بالقوه بهتر باشد، بیشتر احتمال دارد بتوان موقعیت خود را برای برنامهریزی فعالانه و پاسخ دادن به آنها تنظیم کرد.
- آدرس منبع فارسی اول: http://cstland.com
این متن یک نوشتار تعریف است.