نوشتار تعریف:فرهنگ کنترل ریسک (Risk Control Culture): تفاوت بین نسخه‌ها

(صفحه‌ای تازه حاوی « <div id="DiagramDivBase" data-ChartDimaId = "2275" style="display:none;border: solid 1px black; width:100%; height:600px"></div> {{عنو...» ایجاد کرد)
 
سطر ۱: سطر ۱:
  <div id="DiagramDivBase" data-ChartDimaId = "2275" style="display:none;border: solid 1px black; width:100%; height:600px"></div>
+
  <div id="DiagramDivBase" data-chartdimaid="2275" style="display:none;border: solid 1px black; width:100%; height:600px"></div>
{{عنوان نوشتار تعریف|image=WikiMabnaa-icom.png|style=|title=تعریف}}
+
{{عنوان نوشتار تعریف|image=WikiMabnaa-icom.png|style=|title=تعریف}}'''فرهنگ ریسک به معنای هنجارها، نگرش‌ها و رفتارهای مرتبط با آگاهی و شناخت مفهوم ریسک، پذیرش و مدیریت آن است. این فرهنگ به مفهوم نظام ارزش‌ها و رفتارهایی است که در یک سازمان وجود دارد و تصمیمات مرتبط با ریسک مدیران و کارکنان آن سازمان را شکل می‌دهد. یکی از عناصر فرهنگ ریسک، درک مشترک سازمان از این مقوله و فهم اهداف کسب و کار در راستای آن است.'''{{عنوان|title=متون منتخب از منابع غیر‌فارسی|image=WikiMabnaa-icom.png|style=right: -3px;padding-top:-10px;}}
{{عنوان|title=متون منتخب از منابع غیر‌فارسی|image=WikiMabnaa-icom.png|style=right: -3px;padding-top:-10px;}}
+
 
 +
* <span lang="en" dir="rtl">'''English Definition 1:''' Risk culture is a term describing the values, beliefs, knowledge, attitudes and understanding about risk shared by a group of people with a common purpose.</span>
 +
* <span lang="en" dir="rtl">'''English Definition 2:''' Risk culture is the system of values and behaviors present in an organization that shapes risk decisions of management and employees. One element of risk culture is a common understanding of an organization and its business purpose.</span>
 +
* <span lang="en" dir="rtl">'''English Definition 3:''' risk culture is the norms, attitudes and behaviors related to risk awareness, risk taking and risk management.</span>
 +
* <span lang="en" dir="rtl">'''English Definition 4:''' A strong risk culture in an organization means that employees know what a company stands for, the boundaries within which it can operate, and that they can openly discuss which risks should be taken in order to achieve the company’s long-term strategic goals.</span>
  
 
#
 
#
 
{{عنوان|title=ترجمه متون منتخب از منابع غیر‌فارسی|image=WikiMabnaa-icom.png|style=right: -3px;padding-top:-10px;}}
 
{{عنوان|title=ترجمه متون منتخب از منابع غیر‌فارسی|image=WikiMabnaa-icom.png|style=right: -3px;padding-top:-10px;}}
  
#
+
#منبع اول: فرهنگ ریسک، اصطلاحی توصیف‌کننده ارزش‌ها، باورها، دانش، نگرش‌ها و درک ریسک است که میان گروهی از افراد با هدف مشترک به اشتراک گذاشته می‌شود.
 +
#منبع دوم: فرهنگ ریسک به مفهوم نظام ارزش‌ها و رفتارهایی است که در یک سازمان وجود دارد و تصمیمات مرتبط با ریسک مدیریت و کارکنان آن سازمان را شکل می‌دهد. یکی از عناصر فرهنگ ریسک، درک مشترک سازمان از این مقوله و فهم اهداف کسب‌وکار در راستای آن است.
 +
#منبع سوم: فرهنگ ریسک به معنای هنجارها، نگرش‌ها و رفتارهای مرتبط با آگاهی و شناخت از مفهوم ریسک، پذیرش و مدیریت آن است.
 +
#منبع چهارم: فرهنگ قوی ریسک در یک سازمان به معنای آن است که کارکنان آن می‌دانند شرکت به مرزها و قیود عملیاتی خود پایبند است و  آنها می‌توانند آزادانه درباره این موضوع بحث ‌کنند که کدام‌یک از ریسک‌های موجود باید تقبل شود تا به اهداف استراتژیک بلندمدت شرکت دست یافت.
 
{{عنوان|title=آدرس منابع غیر‌فارسی|image=WikiMabnaa-icom.png|style=right: -3px;padding-top:-10px;}}
 
{{عنوان|title=آدرس منابع غیر‌فارسی|image=WikiMabnaa-icom.png|style=right: -3px;padding-top:-10px;}}
  

نسخهٔ ‏۱۹ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۲:۴۲

تعریف

فرهنگ ریسک به معنای هنجارها، نگرش‌ها و رفتارهای مرتبط با آگاهی و شناخت مفهوم ریسک، پذیرش و مدیریت آن است. این فرهنگ به مفهوم نظام ارزش‌ها و رفتارهایی است که در یک سازمان وجود دارد و تصمیمات مرتبط با ریسک مدیران و کارکنان آن سازمان را شکل می‌دهد. یکی از عناصر فرهنگ ریسک، درک مشترک سازمان از این مقوله و فهم اهداف کسب و کار در راستای آن است.

متون منتخب از منابع غیر‌فارسی

  • English Definition 1: Risk culture is a term describing the values, beliefs, knowledge, attitudes and understanding about risk shared by a group of people with a common purpose.
  • English Definition 2: Risk culture is the system of values and behaviors present in an organization that shapes risk decisions of management and employees. One element of risk culture is a common understanding of an organization and its business purpose.
  • English Definition 3: risk culture is the norms, attitudes and behaviors related to risk awareness, risk taking and risk management.
  • English Definition 4: A strong risk culture in an organization means that employees know what a company stands for, the boundaries within which it can operate, and that they can openly discuss which risks should be taken in order to achieve the company’s long-term strategic goals.

ترجمه متون منتخب از منابع غیر‌فارسی

  1. منبع اول: فرهنگ ریسک، اصطلاحی توصیف‌کننده ارزش‌ها، باورها، دانش، نگرش‌ها و درک ریسک است که میان گروهی از افراد با هدف مشترک به اشتراک گذاشته می‌شود.
  2. منبع دوم: فرهنگ ریسک به مفهوم نظام ارزش‌ها و رفتارهایی است که در یک سازمان وجود دارد و تصمیمات مرتبط با ریسک مدیریت و کارکنان آن سازمان را شکل می‌دهد. یکی از عناصر فرهنگ ریسک، درک مشترک سازمان از این مقوله و فهم اهداف کسب‌وکار در راستای آن است.
  3. منبع سوم: فرهنگ ریسک به معنای هنجارها، نگرش‌ها و رفتارهای مرتبط با آگاهی و شناخت از مفهوم ریسک، پذیرش و مدیریت آن است.
  4. منبع چهارم: فرهنگ قوی ریسک در یک سازمان به معنای آن است که کارکنان آن می‌دانند شرکت به مرزها و قیود عملیاتی خود پایبند است و آنها می‌توانند آزادانه درباره این موضوع بحث ‌کنند که کدام‌یک از ریسک‌های موجود باید تقبل شود تا به اهداف استراتژیک بلندمدت شرکت دست یافت.

آدرس منابع غیر‌فارسی

متون منتخب از منابع فارسی

آدرس منابع فارسی

الگوی نوشتار تعریف

این متن یک نوشتار تعریف است.

رده