ریسک بازار از ناحیه بازار کالا و خدمات (Commodity Market)

تعریف

ریسک قیمت کالا به مفهوم امکان زیان‌های مالی برای خریداران یا تولیدکنندگان کالا در اثر تغییرات قیمت کالا است. در این شرایط خریداران با ریسک بالاتر بودن قیمت کالا در مقایسه با قیمت انتظاری مواجه می‌شوند. عوامل اثرگذار بر قیمت کالاها عبارتند از عوامل سیاسی، تغییر فصل، آب و هوا، فن‌آوری و شرایط بازار است.

متون منتخب از منابع غیر‌فارسی

English Definition 1. Like every investment, there are risks involved when trading commodities. When entering a commodity market, it is important to take these risks into account and have a structured risk management system in your company. There are a number of parties exposed to market risks, such as producers and manufacturers, exporters and importers and traders of commodities. There are different specific risks per commodity market, but there are also common risks, which can be found on any type of commodity market: Price Risk, Basis Risk, Quantity Risk, Geopolitical Risk and Speculative Risk.

English Definition 2. Commodity price risk is the possibility that commodity price changes will cause financial losses for the buyers or producers of a commodity. Buyers face the risk that commodity prices will be higher than expected. Factors that can influence commodity prices include politics, seasons, weather, technology, and market conditions.

English Definition 3. There are several different risk factors that make up market risk. Such as Commodity risk; the possibility of commodity prices such as metals change value dramatically.

ترجمه متون منتخب از منابع غیر‌فارسی

منبع اول: مانند هر نوعی از سرمایه‌گذاری، ریسک‌هایی حتی هنگام مبادله کالا نیز وجود دارد. نکته مهم در هنگام ورود به بازار کالا، توجه به این ریسک‌ها و برخورداری از نظام مدیریت ریسک سازمان یافته‌ای در شرکت ذی‌ربط است. گروه‌های مختلفی از جمله تولیدکنندگان و سازندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان و تاجران کالا در معرض این ریسک قرار دارند. ریسک‌های خاص متفاوتی در بازار کالا وجود دارد اما در کنار این ریسک‌ها، ریسک‌های مشترکی نیز وجود دارند که در هر نوع بازار کالا قابل رویت هستند و عبارتند از: ریسک قیمت، ریسک دارایی مبنا، ریسک مقدار، ریسک جغرافیای سیاسی و ریسک سفته‌بازی.

منبع دوم: ریسک قیمت کالا به مفهوم امکان زیان‌های مالی برای خریداران یا تولیدکنندگان کالا در اثر تغییرات قیمت کالا است. در این شرایط خریداران با ریسک بالاتر بودن قیمت کالا در مقایسه با قیمت انتظاری مواجه می‌شوند. عوامل اثرگذار بر قیمت کالاها عبارتند از عوامل سیاسی، تغییر فصل، آب و هوا، فن‌آوری و شرایط بازار است.

منبع سوم: عوامل ریسکی مختلفی وجود دارند که ریسک بازار را تشکیل می‌دهند،به طور مثال ریسک کالا منتج از امکان تغییر ناگهانی قیمت کالاهایی همچون فلزات.

آدرس منابع غیر‌فارسی

Reference address 1. http://www.agiboo.com/commodity-knowledge-center/commodity-trade-risk-management/market-risks

Reference address 2. https://www.investopedia.com/terms/c/commodity-price-risk.asp

Reference address 3. https://www.syndicateroom.com/learn/glossary/market-risk

متون منتخب از منابع فارسی

آدرس منابع فارسی

الگوی نوشتار تعریف

این متن یک نوشتار تعریف است.

رده